SEO voor waardevolle teksten

Je hebt als ondernemer in duurzaamheid of welzijn een prachtig product of dienst gelanceerd. Maar hoe ga je dit met de wereld delen, hoe word je online zichtbaar? Er is een verzameling van acties die je op je website kunt ondernemen om beter gevonden te worden door zoekmachines als Google. Dit wordt Search Engine Optimization (SEO) genoemd, ofwel zoekmachine optimalisatie.

 

SEO webteksten

Goed kunnen schrijven is geen garantie dat de teksten ook zoekmachinevriendelijk zijn, maar SEO proof teksten lezen niet per definitie lekker weg. Je hebt teksten nodig die aantrekkelijk zijn voor je bezoekers en daarnaast relevant en begrijpelijk gemaakt voor zoekmachines. Ik ga voor jou op zoek naar deze balans. Ik vertel jouw unieke verhaal in een levendige context én houd daarnaast rekening met zoekmachines. Ik blijf mezelf bovendien continu ontwikkelen op het gebied van nieuwe SEO copywriting technieken.

 

SEO blogs

Blogs en (online) artikelen zijn enerzijds bedoeld om meer bezoekersverkeer naar je website te genereren. Door over onderwerpen te schrijven die gerelateerd zijn aan je onderneming of product verhoog je de 'engagement' van je bezoekers. Anderzijds is het een van de beste manieren om te laten zien dat jij over kennis in jouw vakgebied beschikt. Zo word je een autoriteit in je branche. Ik help jou door ideeën en kennis om te zetten naar interessante blogs of artikelen.  

 

De werkwijze voor SEO teksten

Ik werk volgens een vast principe dat bestaat uit vier stappen.

 

1. Het doel en je doelgroep

Wie wil je bereiken en wat is het doel van iedere webpagina, blog of artikel? 

 

2. Vindbaarheid

​Per pagina, blog of artikel bepalen we samen welke zoekwoorden relevant zijn en welke technieken we hiervoor kunnen toepassen.

 

3. Aandacht 

De aandacht vasthouden is de volgende stap. Is de inhoud van de webpagina of blog relevant, interessant en uitnodigend genoeg voor je bezoekers? 

 

4. Conversie

Ten slotte wil je je bezoekers overtuigen om tot de gewenste actie over te gaan. Dat betekent dat je deze actie moet faciliteren. Is het duidelijk voor de bezoeker wat er verwacht wordt en hoe hij actie kan ondernemen? Is het gebruiksvriendelijk en is er een ‘call-to-action’ aanwezig is. Zoals bijvoorbeeld met één klik een offerte opvragen, een afspraak maken of een bestelling plaatsen. 

 

Wil je meer over me weten en wat Contexxt voor jou kan betekenen op het gebied van zoekmachine optimalisatie? Neem contact met me op om kennis te maken.

Wil je weten wat ik als externe tekstschrijver en contentspecialist kan betekenen binnen jouw bedrijf?
Neem vrijblijvend contact met me op voor een advies op maat.

+31(0) 6 519 103 00
info@contexxtschrijver.nl